طراحی غرفه نمایشگاهی

 

حتما برای شما هم پیش آمده که به هزینه های طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی خود فکر کنید هزینه طراحی غرفه نمایشگاهی فاکتور ها و تعرفه خاص خود را دارد که در این مقاله به شرح آن می پردازیم

برخی از اساسی ترین فاکتور ها در غرفه سازی عبارتند از: طراحی غرفه نمایشگاهی، غرفه‌سازی و ساخت غرفه نمایشگاهی و پشتیبانی در هنگام برگزاری نمایشگاه همچنین قیمت مناسب و ....

نرم افزار های طراحی غرفه نمایشگاهی

بخش قابل توجهی از هزینه های اجرای یک غرفه  نمایشگاهی  هزینه طراحی غرفه میباشد شرکت های معماری مختلف که در زمینه غرفه سازی  فعالیت دارند از نرم افزار های مختلفی اعم از تری دی مکس و ریویت و ... استفاده میکنند پس فاکتور خیلی خاصی برای  تعیین قیمت طراح برای طراحی  غرفه نمایشگاهی وجود ندارد و بسته به طراحان شرکت های معماری که در این زمینه فعالیت  دارند بستگی دارد

 

تحلیل قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی :

اکثر برند ها و شرکت ها برآنند که همیشه بهترین خرید را داشته باشند و  غرفه ای طراحی کنند که مناسب ترین قیمت را داشته باشد. حتی در مورد خرید اجناس کوچک نیز باید احساس رضایت از خرید خود کنند. به همین دلیل است، کسب و کارهایی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند و تمایل به غرفه سازی نمایشگاهی دارند تلاش می‌کنند با غرفه‌سازی همکاری کنند که علاوه بر کیفیت و متعهد بودن پروژه را با قیمت مناسب تمام کند. مبحث قیمت گزاری غرفه سازی نمایشگاهی از همان شروع غرفه‌سازی مطرح می‌شود اگر شما به عنوان مشارکت‌کننده بودجه‌ای برای طراحی غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته‌اید باید در زمان سفارش غرفه نمایشگاهی آنرا به غرفه ساز اعلام کنید که طرح را بر اساس آن قیمت طراحی کند. اینکار سبب می‌شود نتیجه بهتری گرفته شود. دلیل اصلی تغییر قیمت در عملیات غرفه سازی نمایشگاهی متریال است، میزان استفاده متریال در غرفه نمایشگاهی، نوع متریال مورد استفاده و نحوه استفاده از آن هر کدام جداگانه می‌تواند عامل تغییرهای اساسی و قابل توجه در غرفه سازی نمایشگاهی باشد. به همین دلیل است که باید قبل از طراحی بودجه در نظر گرفته شود و طبق بودجه طرح غرفه نمایشگاهی ارائه گردد.

متریال های ساخت غرفه نمایشگاهی

نوع متریال‌های قابل استفاده می‌تواند تنوع بالایی داشته باشد، از متریال‌های معمول قابل استفاده غرفه سازی نمایشگاهی در ایران نئوپان می‌باشد. اما از متریال‌های دیگری مانند MDF یا های‌گلس نیز استفاده می‌شود. که در قیمت ساخت غرفه نمایشگاهی تاثیر گزار می‌باشد، از عوامل تاثیر گزار در قیمت غرفه سازی نمایشگاهی ابعاد غرفه می‌باشد هر چقدر که متراژ غرفه کوچکتر باشد قیمت غرفه نمایشگاهی بالاتر می‌رود. یعنی قیمت و متراژ رابطه عکسی با یکدیگر دارند زیرا تمام مراحلی که در یک غرفه سازی نمایشگاهی اهم از نجاری، برقکاری و نقاشی صورت می‌گیرد در یک غرفه سازی نمایشگاهی کوچک و بزرگ برابرند با یکدیگر و زمانی که یک پروژه ۱۲ متری را محاسبه می‌کنیم. به عنوان مثال برقکار که در یک پروژه معمول متری ۱۲ هزار تومان دریافت می‌کند در یک پروژه ۱۵ متری با تقریبا همان مقدار کار که پروژه ۱۰۰ متری دارد تنها مبلغ ۱۴۴ هزار تومان دریافت می‌کند. همین امر سبب تفاوت مبلغ می‌باشد.

 وضعیت لوگو در غرفه سازی نمایشگاهی

در حال حاضر برخی مشارکت‌کنندگان غرفه هایی انتخاب می‌کنند که طرح‌های سنگینی هستند و مصالح زیادی در آنها استفاده می‌شوند. اما در عین حال لوگوی شرکت را با یونولیت و استیکر چاپ و نصب می‌کنند. بهتر است در غرفه سازی از طرح‌های ساده‌تر با مصالح کمتر استفاده شود در ضمن نام شرکت و لوگوی شرکت به صورت چلنیوم و یا پلکسی باشد. به هدف درخشیدن در نمایشگاه می‌باشد نزدیکتر شوید، هزینه مصالحی که بعد از نمایشگاه دورریز می‌باشند را صرف خرید تابلوهای الکتریکی یا چلنیوم کنید که بعد از نمایشگاه در اختیار خودتان قرارگیرد و بازهم قابل استفاده هستند، نحوه اجرا و نیروهایی که غرفه ساز برای اجرا استفاده می‌کنند نیز در اجرای یک پروژه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. استفاده از نیروهای زبده و ماشین‌آلات و وسایل به روز هزینه هارا بالا میبرد و شرکتی می‌تواند نتیجه بهتری بگیرد که علاوه بر استفاده از نیروها وماشین آلات مناسب جهت ساخت غرفه نمایشگاهی هزینه مناسب‌تری داشته باشد. زیرا علاوه بر تمامی این مباحث که مطرح شد می‌توان از بهترین انواع مصالح استفاده کرد اما نهایتا غرفه نمایشگاهی کیفیت مناسبی در زمان اجرا نداشته باشد بنابراین لزوما نمی‌توان به شرکتی که قیمت کمتر از دیگران دارد فقط به همین دلیل اعتماد کرد در مبحث قیمت‌ها باید حد اعتدال رعایت شده باشد.