در یک فرآیند کاری طراحی غرفه نمایشگاهی که منتهی به ساخت غرفه نمایشگاهی می شود تهیه و تعیین نمودن برنامه جامع غرفه سازی  در مورد طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی و تعیین میزان بودجه در نظر گرفته شده

برای اجرای غرفه در نمایشگاه قبل از برگزاری نمایشگاه در خصوص غرفه سازی اللخصوص در موادی که غرفه سازی ارزان مد نظر باشد امری ضروری می باشد. با توجه به تاثیر زیاد بودجه و میزان هزینه در نظر گرفته شده برای غرفه سازی ، رعایت دو نکته زیر که در ادامه توضیح خواهیم داد و تعیین استراتژی برای تحقق آن، بسیار حائز اهمیت است.

 

تعیین اهداف کلی کارفرمای سفارش دهنده غرفه و هزینه های ساخت غرفه مرتبط با اهداف غرفه سازی یکی از این نکات است محاسبه هزینه های جاری غرفه سازی از جمله هزینه خرید غرفه  یا هزینه اجاره غرفه نمایشگاهی ، در صورتی که غرفه سازی در شهرستان باشد هزینه ی سفر یرای شرکت در نمایشگاه که در این زمینه عوامل متعددی نظیر، طول مدت اقامت در شهرستان و محل نمایشگاه، تعیین کننده ی تغییرات هزینه غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه می باشد ، هزینه ی لوازم جانبی برای ساخت غرفه و اللخصوص غرفه آرایی و غیره از جمله موارد مهمی است که بباید در بودجه ساخت غرفه نمایشگاهی دیده شود . مهم ترین نکته در تعیین هزینه ها جلوگیری  از بروز هزینه های اضافی و غیر مرتبط با نمایشگاه بوده که با انجام آن می توان حضور در نمایشگاه را در راستای هدف ساخت غرفه نمایشگاهی به بهترین شکل به سرانجام رساند.

برنامه ریزی درستو زمان بندی غرفه سازی نکته دوم است که از اهمیت بالایی برخوردار است  برای انجام برنامه ریزی و پیگیری اجرای زمان بندی انجام شده  در وقت مناسب و به موقع نیز باید فردی را تعیین نمود تا پس از مشخص نمودن بودجه غرفه، امور مرتبط با طراحی غرفه نمایشگاهی ، ساخت غرفه نمایشگاهی و اجرای غرفه سازی را گام به گام و سر وقت را بر عهده داشته و پیگیری نماید.

غرفه سازی نمایشگاهی از لحاظ هزینه میتواند بدون رعایت کردن برنامه و اصول طراحی درست از کنترل خارح شود و هزینه های زیادی باقی بگذارد