ساخت غرفه نمایشگاهی

همان طور که میدانید ساخت غرفه نمایشگاهی و همچنین طراحی آن تاثیر بسزایی در حضور برند ها در نمایشگاه ها دارد لذا عوامل زیبا شناسیی متعددی باید در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی مورد بررسی قرار بگیرد تا ساخت غرفه نمایشگاهی از نظر زیبا شناسی بر روی مخاطب تاثیر گذار باشد

غرفه های نمایشگاهی بر اساس زاویه دید آن به چهار دسته کلی تقسیم میشوند که عبارتند از:

1- غرفه نمایشگاهی جزیره ای

مناسب ترين و گران ترين نوع غرفه نمايشگاهي، ساخت غرفه نمایشگاهی جزيره اي است كه در محاصره راهروهاست و از چهار طرف قابل ديد و دسترسي است. این نوع غرفه ها طرفداران بسیاری دارد و از نظر تبلیغاتی بسیار پر اهمیت است چرا که از چهار طرف دید و بیشترین فضای ممکن برای تبلیغات را دارد

2-غرفه نمایشگاهی شبه جزیره ای

اين غرفه های نمایشگاهی از يك طرف بسته و از سه جهت در معرض ديد قرار دارند و از اين رو از مرغوبيت بسزايي برخوردار هستند و بعد از غرفه های جزیره ای ساخت غرفه نمایشگاهی شبه جزیره ای رتبه دوم محبوبیت را به خود اختصاص میدهند

3-غرفه نمایشگاهی معمولی یا ردیفی(خطي) (Linear stand)

اين غرفه از سه طرف با غرفه هاي ديگر همجوار است و از انتها از يك طرف به راهرو مشرف است. وجه تمايز غرفه هاي معمولي از يكديگر پهنا و عمق آنها مي باشد. البته غرفه هايي كه بر بزرگتري دارند به شرط داشتن عمق كافي مناسب ترند

4-غرفه نمایشگاهی نبشي (گوشه)( (Corner Stand

غرفه هاي نبشي از دو طرف با غرفه هاي ديگر داراي ديوار مشترك و از دو طرف ديگر به دو راهرو متصلند. طراحي و تزئين اين غرفه نمايشگاهي گران تر و مشكل تر هستند، اما چون از دو طرف ديده مي شوند ساخت غرفه نمایشگاهی نبشی داراي ارزش بالايي هستند