طراحی غرفه نمایشگاهی

این روز ها غرفه سازی نمایشگاهی قوانین و قواعد خاص خود را دارد نظیر قوانین مربوط به بازدیدکنندگان نمایشگاه (که به قوانین پنهان معروف اند)

قوانین مربوط به طراحی غرفه نمایشگاهی , قوانین مربوط به شرکت کنندگان در نمایشگاه و ...

در این مقاله قصد داریم به قوانین و اصولی که در طراحی غرفه نمایشگاهی باید رعایت شود را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید 

قوانینی که در ترکیب رنگ طراحی غرفه نمایشگاهی تاثیر دارند

اینکه چه رنگبندی در غرفه نمایشگاهی شما استفاده شود و چه رنگ هایی با هم ترکیب شوند علاوه بر اینکه به زیبایی شناسی رنگ های به کار برده شده در غرفه و هارمونی رنگ های مرتبط است به مسائل دیگری نیز مرتبط است به طور مثال

رنگ سازمانی مجموعه شما

اگر در غرفه آرایی و ساخت غرفه نمایشگاهی خود این فاکتور مهم را در نظر بگیرید به مرور زمان توسط رنگ سازمانی خود به یک برند تبدیل میشوید بدیهی است که اگر سازمان شما رنگی مشخص داشته باشد و رنگبندی قال در طراحی غرفه نمایشگاهی شما همخوانی بالایی با رنگ سازمانی شما داشته باشد این موضوع در ناخوآگاه مخاطبان نمایشگاه تاثیر داشته و زین پس هرجا که با رنگ سازمانی شما روبرو شوند غرفه نمایشگاهی و درنهایت برند شما در ذهن آنها تداعی میشود

از دیگر مسائلی که میتواند روی رنگبندی غرفه نمایشگاهی شما تاثیر بگذارد میتوان به :

آخرین طراحی غرفه نمایشگاهی شما

مسلما یک تجربه خوب مانند رنگبندی غرفه نمایشگاهی که قبلا توسط مخاطبین نمایشگاه مورد استقبال قرار گرفته است عموم افراد جامعه را مجاب میکند که آن تجربه را تکرار کنند

 شیوه های طراحی غرفه نمایشگاهی بین المللی

موضوع بسیار مهم که میتواند تاثیر بسیار بسازیی روی مخاطبین نمایشگاه داشته باشد و کمک شایانی در ثبت طراحی غرفه نمایشگاهی و غرفه آرایی شما در ذهن مخاطب کند بهره گیری از یک غرفه کارآمد است که با سبک، هدف و نوع کاریشما هم خوانی داشته باشد 

روشی که در طراحی غرفه ی نمایشگاهی به ویژه از نوع بین المللی استفاده میشود، اهمیت بسیاری در جذب مشتری به جهت بصری دارد.چرا که به طور کلی ، فطرت انسان طالب زیباییست و در برخورد اولیه ، ابتدا جذب ظاهر هرچیزی شده و در مراحل بعدی، بحث صلاحیت و کیفیت مطرح می گردد. به ویژه در دهه های اخیر، که زیباپسندی حتی به دنیای بیزنس و تجارت هم وارد شده است و به نوعی ، جزو فاکتورهای اصلی کامیابی و پیروزی برای تجار به شمار می آید. لذا هوشمندانه نیست که فعالان صنعت و تجارت به خصوص طراحان از کنار این موضوع به سادگی رد شوند  و آن را کم اهمیت تلقی نمایند.

 

همانطور که میدانید نمایشگاه های بین المللی نسبت به نمایشگاه های داخلی از حساسیت بالاتری برخوردار هستند. چرا که دیزاین منتخب برای غرفه ی یک نمایشگاه بین المللی باید علاوه بر دارا بودن نشان های فرهنگ و ملیت آن کشور، آن چنان با سلیقه ی افراد سایر کشورها نیز بیگانه نباشد.

 

یک دیزاین بین المللی خوب ، شامل یک مجموعه ی کامل نورپردازی مناسب ، هارمونی رنگ های انتخابی و طراحی متمایز از سایر غرفه های همسایه می باشد .بهترین دیزاین در نمایشگاه های بین المللی ، دیزاینی است که در درجه ی اول ، درظاهر خود به رسالت آن غرفه اشاره کرده باشد. به عنوان مثال، ترکیب رنگی بدنه، با آرم مورد نظر همخوانی داشته باشد و اگر غرفه ی نمایشگاهی مذکور ، متعلق به شرکتی باشد که کالای قابل عرضه ای دارد ، بهتر آن است که این کالا به نحوی در طراحی بدنه ی غرفه ، به نمایش گذاشته شود. به عنوان مثال شرکت نایک در زمان حضور در نمایشگاه های بین المللی، با چیدمان منحصر به فرد محصولات خود، آرم کمپانی خود را در پس زمینه غرفه شبیه سازی می نماید.

طراحی غرفه نمایشگاهی
ساخت غرفه نمایشگاهی

 

متریال های مصرفی در طراحی غرفه نمایشگاهی

استفاده از متریال های عالی در هر مرحله از ساخت غرفه نمایشگاهی، سبب ایجاد هارمونی بسیار دلنشینی در کل طراحی غرفه نمایشگاهی می گردد.

 

لوگوی شرکت

بخاطر داشته باشید که از لوگوی شرکت بیش از حد استفاده نکنید چرا که اگر از لوگو خیلی کم اما در موقعیت مناسب و صحیح استفاده شود هم باعث میشود که لوگو بیش از پیش به چشم بیآید و همچنین مانند استفاده ی بیش از حد از لوگو در طراحی غرفه نمایشگاهی موجب کم ارزش شدن لوگو نمیشود 

تصاویر در غرفه آرایی نمایشگاهی

هرچقدر تصاویری که در غرفه نمایشگاهی شما استفاده میشود بزرگتر باشند، افراد واضح تر پیام شما را درک خواهند کرد و بیشتر نسبت به آن تصاویر واکنش نشان میدهند.

 

فضای اینفورمیشن در غرفه سازی نمایشگاهی

هر چه فضای اینفورمیشن بیشتری در غرفه سازی نمایشگاهی در نظر گرفته شود، فرصت بیشتری برای کارکنان غرفه نمایشگاهی شما ایجاد می گردد تا با بازدید کنندگان ارتباط برقرار نمایند در نتیجه احتمال جذب افراد به برند شما چند برابر میشود.