آیا قصد شرکت در نمایشگاهی را دارید و نگران بودجه و قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی میباشید ؟ آیا نگران این مهم هستید که بدلیل بودجه ی کم غرفه ای کوچک داشته باشید ؟ آیا نگرانید که غرفه سازی شما و کوچک بودن غرفه ی شما باعث کم شدن بازدید کنندگانتان شود؟
نکته ی که توجه بسیاری از انسان ها را به خود جلب میکند این است که غرفه ها در نمایشگاه ها بودجه بندی میشوند و با توجه به فضای اختصاصی شما غرفه سازی انجام میشود نکته مهم این است که همه بر این باور اند که طراحی غرفه نمایشگاهی برای غرفه های بزرگ باعث میشود که غرفه های کوچکتر به چشم نیایند و بازدیدکنندگان خود را از دست میدهند در این مغاله برآنیم تا شیوه ها و روش هایی را ارائه دهیم تا غرفه های کوچک بدرخشند
تقسیم بندی بودجه ی غرفه سازی
غرفه داران شرکت های کوچک باید بدانند که حتی ریال به ریالی که در فرایند طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی خود هزینه میکنند، در نحوه برگزاری نمایشگاه تاثیرگذار است. آنها باید بودجه خود را به شکل مناسبی اختصاص دهند. به هر حال کاهش 10 درصدی بودجه برای برنامه کوچک تاثیرگذار است، اما از طرفی، همین میزان کاهش بودجه برای برنامه های بزرگ بیشتر به چشم میآید. علاوه بر این، برخلاف شرکت هایی که بودجه کلان دارند، شما نمیتوانید بی محابا در نمایشگاه هزینه کنید، تا ببینید چه چیزی برایتان نتیجه بخش خواهد بود. به عبارتی، شما باید همان بار اول درست عمل کنید، در غیر این صورت، دفعه بعدی وجود نخواهد داشت. به این معنی که باید در نمایشگاه های مناسب شرکت کنید، سرمایهگذاری های خود را به شکلی منطقی اختصاص دهید و اهداف شرکت را خیلی محتاطانه تر پیش ببرید.
شاید مانند غرفه داران دیگر نتوانید با مهمانی های شام یا هدایای تبلیغاتی بسیار پرهزینه یا طراحی های لوکس توجه ها را به خود جلب کنید اما بی شک راه های بیشماری برای درخشش شما در نمایشگاه وجود دارد که در ادامه به برسی و نقد آن میپردازیم
در مرحله بعد، هزینه ها، دموگرافی، قدرت خرید، فرصت های جانبی و غیره را برای شرکت در نمایشگاه یا رویدادهای آینده بررسی کنید. یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار، تهیه گزارش سالانه و امثال آن برای هر نمایشگاهی است که یک سال قبل برگزار شده است. برای هر کدام از نمایشگاه های سال پیش، دستاوردهای خود را بسنجید، که شامل همه موارد از میزان بازدید از غرفه و فروش تا میزان شهرت و اشاره در گزارش های مطبوعاتی میشود. همچنین زمانی را که با شرکتکنندگان (در غرفه و خارج از آن) گذراندهاید، تغییر بینش بازدیدکنندگان (همانطور که در تحقیقات ثبت شده است)، نسبت هزینه های صرفهجویی شده به تماس های مربوط به فروش محصولات، تقویت برند، تحکیم روابط با شرکا، استخدام نیروی جدید و غیره را فراموش نکنید. سپس، هزینه ها را بررسی کنید تا مشخص شود بودجه شما چگونه تخصیص داده شده است. پیشبینی کنید که برای دستیابی بهتر به اهداف شرکت، بودجه را به چه بخشهایی باید اختصاص دهید. در آخر، ببینید آیا نمایشگاه های تجاری، برخلاف رویداد های شرکت یا جلسات رودررو و غیره، برای رسیدن به اهداف استراتژیک شما، وسیله بازاریابی مناسبی است یا خیر.
اکنون که این اطلاعات را دارید، روشی را برای ارائه استراتژیک نتایج خود، همراه برخی پیشنهادها برای تخصیص بودجه، به شرکای داخلی شرکت پیدا کنید. این رویکرد همچنان که اطلاعات لازم را برای بهبود برنامه پیشرو در اختیارتان میگذارد، به مرور زمان شما را به عنوان متخصص بازاریابی نمایشگاه معرفی خواهد کرد. همچنان که موج تصمیمگیری برنامهها اوج میگیرد و شرکا فاصله میگیرند، درخواست کنید تا بر تمام مراحل تصمیمگیری موثر در برنامه شرکت داشته باشید. فقط زمانی که قدرت تغییر سرنوشت خود را داشته باشید، میتوانید تلاشهای خود را ارتقا دهید. با ارائه جلسات آموزشی و درخشان جلوه دادن نام مدیران شرکت با غرفههای بزرگتر رقابت کنید.
تاثیر تبلیغات در معرفی غرفه
تبلیغاتی محیطی و محاطی , پخش تراکت ها تیزر های تبلیغاتی بنر های تبلیغاتی و ... تاثیر به سزای در معرفی برند شما دارد و معرفی برند قبل از ورود به نمایشگاه تغریبا دوسوم راه را هموار میکند اگر شرکت کنندگان قبل از حضور در نمایشگاه با برند شما آشنا شده باشند کنجکاو شده و در نمایشگاه به دنبال غرفه شما میگردند
پس هیچگاه اهمیت تبلیغات در غرفه سازی نمایشگاهی را دست کم نگیرید