حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی همواره یک روش بسیار محبوب بازاریابی محصول، کالاها، خدمات و کسب و کار بوده است.
با پیشرفت در بازاریابی رسانههای اجتماعی و تکنولوژی اینترنت، ارزش و مزایای بازاریابی از طریق حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی آشکارتر شد. اگرچه فناوری، بازاریابی کسب و کار را به سرعت تغییر میدهد ولی حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی برای بازاریابی کسب و کار چندین مزیت دارد که در زیر به چند مورد از مزایای آن اشاره میکنیم:
جذب بازار هدف:
نمایشگاهها بخصوص نمایشگاههای تخصصی، یک بازار بسیار هدفمند را جذب میکنند که به محصول شما علاقهمند هستند. اگرچه این رویداد تنها چند روز طول میکشد؛ ولی هزاران نفر از مشتریان علاقهمند به یک محل میآیند تا به طور خاص در مورد محصولات شما اطلاعاتی به دست آورند. بنابراین حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و غرفه سازی در آن ها فرصتی عالی برای تبلیغ و فروش هرچه بیشتر کالا و خدمات شما است.
جذب مخاطبان جدید:
این بازار بسیار هدفمند، اغلب به یک جنبهی اصلی توجه میکند: محصولات جدید. مخاطبان به نمایشگاهها میآیند تا در مورد برندهای محبوب و جدید، کالاها و محصولات بروز و راهحلهای جدید برای شیوهی زندگی و کسب و کارهای خود، اطلاعات کسب کنند. حضور در نمایشگاه، فرصتی طلائی برای نمایش و راهاندازی یک محصول جدید و توسعه یافته است.
رابطه ساز:
حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، فرصتی برای دیدار با مشتریان بالقوه فراهم میکند. ارتباط رو در رو با مشتریان به این معنا است که شما میتوانید آن ارتباط را خلق کنید و دربارهی طرحهای بلند مدتی که دارید با مشتریان صحبت کنید. تعامل شخصی با مشتریان به شما این امکان را میدهد که یک ارتباط مستقیم و بسیار مؤثر با مشتری خود ایجاد نمائید. این رابطهی بخصوص در آینده بسیار با ارزش است؛ چرا که وقتی بتوانید این ارتباط را حفظ کنید، میتوانید کسب و کار و شبکهی خود را از طریق این مشتریان توسعه دهید.
افزایش جذب مشتری و فروش:
روابط جدید و ارتباطات عمیقتر و رو در رو، کانالهایی برای جذب مشتریان جدید فراهم میکند. شما ممکن است یک بازار جدیدی را پیدا کنید که هنوز مورد بهرهبرداری قرار نگرفته است و یا ممکن است نیاز به یک محصول جدید بالقوه را کشف کنید.
تبلیغ و شبکهیابی مقرونبهصرفه:
حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، یک راهحل مقرون به صرفه برای بازاریابی برند و فروش محصولات شما است. با استفاده از یک طراحی غرفه نمایشگاهی ساده اما خلاقانه و کاربردی، میتوانید به بهترین وجه ممکن، محصولات و یا برند خود را تبلیغ کرده و اطلاعات مدنظرتان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید.
تبلیغات و بازاریابی برای تمام سال:
حتی یک ملاقات در یک نمایشگاه میتواند به بازاریابی در تمام سال برای شما و مشتری شما منجر شود. توزیع بروشورها یا توضیح محصول و معرفی محصولات تبلیغاتی، آگاهی مشتری در مورد شرکت و برند شما را افزایش میدهد. این آگاهی را میتوان در تمام سال حفظ کرد. به شرطی که شما به تماسهای تبلیغاتی و هدف دار ادامه دهید و رابطه مؤثر با مشتری را حفظ کنید.
فروش مستقیم:
شاید یکی از مهمترین دلایلی که شرکتها در نمایشگاهها به بازاریابی میپردازند، فروش مستقیم محصولاتشان است. فروش مستقیم، پیچیدگیها و سختیهای فروش اینترنتی یا فروش تلفنی را ندارد و برای شرکتها این امکان را فراهم میکند که با مشتری برای فروش موفق محصول خود، تعامل و ارتباط چهره به چهره، برقرار کنند و به صورت آنی جلسات بازاریابی و فروش برگزار کرده و حتی موفق به عقد قراردادهای فروش شوند.
رسیدن به اهداف بالا با ساخت غرفه نمایشگاهی خلاقانه و منحصر به فرد:
برای نیل به اهداف بالا، یعنی معرفی محصولات و خدمات، جذب مشتریان بالقوه، جذب سرمایه گذار احتمالی، جذب نماینده ی فروش، نمایش توانمندی شرکت خود به سایر رقبا، حضور فعال در بازار، تعامل هرچه بیشتر با مشتریان و تبلیغات و بازاریابی هدفمند، ایجاد فضائی جذاب و چشمگیر و در عین حال ساده و کاربردی از طریق غرفه سازی خلاق امکانپذیر است. لذا سعی نمایید با ایجاد فضائی حرفه ای و غرفه ای زیبا، از مدت زمان حضور در نمایشگاه و این فرصت بی نظیر، نهایت استفاده را ببرید.