غرفه لوکس نمایشگاهی

حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی نقش به سزایی در موفقیت کسب ‌و کار شرکتها دارد و از جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز، نمایشگاه‌ها اهمیت بسیاری دارند که در زیر به توضیح آنها می‌پردازیم:

 نقش نمایشگاه‌ها در کسب ‌و کار

از بین تمام ابزارهای بازاریابی، نمایشگاه‌ها بیشترین کارکرد را در توسعه بازار دارند. بسیاری از شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها حضور می‌یابند تا از طریق غرفه سازی نمایشگاهی محصولات خود را تبلیغ کنند. گاهی اوقات در این نمایشگاه‌ها می‌توان به فروش و عرضه مستقیم محصولات نیز پرداخت. حضور در نمایشگاه‌‌های داخلی و خارجی و غرفه سازی در آنها به توسعه روابط با مشتری، جستجو برای شرکا، نمایندگان فروش، کارکنان و همچنین در مطرح شدن آن شرکت کمک شایانی می‌نماید.

نمایشگاه‌ها، بازارهای آزمایشی برای محصولات جدید نیز هستند و از این‌ رو نیز به‌ عنوان ابزار تحقیقات بازار عمل می‌کنند. حضور در نمایشگاه‌های خارجی نیز به افزایش آگاهی فرد از شرکت‌ها، تحلیل وضعیت بازار و  آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای فروش محصولات و خدمات کمک می‌کند. حضور مداوم و مستمر در نمایشگاه‌ها، علاوه بر شرکتهای مطرح و برند، برای شرکت‌های جدید و نوپا، بسیار مهم است چرا که آن‌ها می‌خواهند دیدگاهی از رقبا، عملکرد و محصولات آن‌ها به دست آورند. حضور در نمایشگاه های خارجی مهم‌ترین امری است که در مراحل اولیه ورود به بازار مورد نیاز است.

نقش کلان اقتصادی

نمایشگاه‌ها نه تنها به سود غرفه‌داران و بازدیدکنندگان است؛ بلکه به اقتصاد نیروهای فعال در طراحی غرفه نمایشگاهی و اقتصاد محلی در منطقه‌ی محل برگزاری نمایشگاه سود می‌رساند. به‌طور خاص، هتل ها و رستوران‌‌ها، شرکت‌های حمل‌ و نقل و هم‌چنین شرکت‌هایی که خدمات نمایشگاهی به سازمان و غرفه‌داران ارائه می‌دهند نیز در میان کسانی که هستند که از برگزاری نمایشگاه بهره می‌برند. اثرات اقتصادی در مراکز عمده نمایشگاه‌های بین‌المللی، پنج تا هفت برابر گردش مالی برای خود شرکت سازمان دهنده است. درنتیجه، نمایشگاه‌ها تعداد زیادی شغل، در منطقه محلی به ‌ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط فراهم می‌کنند.

نقش اجتماعی

نمایشگاه‌ها همیشه ابزاری برای تبادل دانش بوده‌اند. دانش به معنی اطلاعاتی است که پردازش و اصلاح‌شده و در بافت مناسب قرار می‌گیرد. در جامعه مبتنی بر دانش امروز، اطلاعات یک منبع تعیین‌کننده و جذاب هست؛ بنابراین، تولید، انتخاب و انتقال اطلاعات یکی از مهم‌ترین وظایف یک اقتصاد ملی است. به همین دلیل، کنفرانس‌هایی که از برگزاری‌ نمایشگاه‌ها حمایت می‌‌کنند و بالعکس به صورت اشکال جذاب تبادل دانش، مورد توجه و استفاده قرار گرفته‌اند.

با این تفاصیل بهتر می توان به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها و نقش آنها در کسب و کارهای مختلف پی برد.